donderdag 16 september 2010

Meditatief breien tot nieuwe inzichten


















Links:
Een zelfgemaakte beanie en supersjaal
Rechts:
Nieuw project Icy Spicy op superdikke naalden en met superdikke wol

Dat ik veel geduld heb om te freubelen, wist ik. Dat ik breien zo leuk zou vinden wist ik niet. Sinds ik dikke wil en dikke naalden heb ontdekt, word ik er blij van om te breien. Het gaat best snel en van die dikke wol, maak je de mooiste en stoerste dingen.

Maar het belangrijkste is eigenlijk toch de ontspanning die het me brengt. Mijn hoofd staat eigenlijk geen moment stil, behalve als ik brei. Of slaap... Nou ja, tijdens het breien staat het niet stil, maar zoemt het zachtjes, als een bijenkorf. Er vliegen gedachten naar binnen, ze doen een dansje en dan vliegen ze weer weg. Daarmee wordt elke gedachte steeds iets lichter en de pijn die erbij hoort minder. De pijn die ik nu vooral voel is die in mijn rechterhand, want met gips breien eist blijkbaar zijn tol.

Het nieuwe inzicht is: "Dat wat gevoed wordt, zal groeien." Met dat inzicht ga ik nu bewuster mijn liefde voeden, mijn vertrouwen in mijn naasten en mijn zelfvertrouwen. En ook zeker het plezier in mijn leven met de kinderen en met Jorg.

1 opmerking:

  1. Misschien moet ik er ook maar eens aan beginnen... Want dit klinkt echt goed!

    BeantwoordenVerwijderen