woensdag 30 november 2011

Paulo Coelho

Het is december.
Tijd voor een nieuw citaat van Paulo Coelho. Die van de maand december sprak met niet zo aan.
Daarom maar een losse...

Een strijder van het licht danst met zijn kameraden,
maar geeft de verantwoordelijkheid
voor zijn passen nooit over aan een ander

- DE STRIJDERS VAN HET LICHT - 

Tja, die strijders he? Dat klinkt zo bombastisch...

Dit citaat spreekt me aan, omdat mijn 'kameraden' mijn vertrouwen heel erg hebben beschaamd. In het verleden dan. Nooit zal ik deze mensen weer vertrouwen of toelaten in mijn leven.
Ik heb wel naar mezelf leren kijken en neem nu zelf verantwoordelijkheid over mijn passen. Dit is een veel sterker uitgangspunt.

Een strijder ben ik niet. Wil ik ook niet zijn. Een danser wel! Eentje die zelf haar richting en danspartners kiest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten